Google Adsin uusi Demand Generation -kampanja

Googlen uusi Demand Generation (Demand Gen) -kampanja on Googlen uusin kampanjamuoto, joka on korvannut Discovery-kampanjamuodon. Demand Gen on suunniteltu lisäkysynnän tavoittamiseen ja se on Googlen vastaus sosiaalisen median mainonnalle. Kampanja näyttää visuaalisesti näyttäviä mainoksia YouTubessa, YouTube Shortseissa, Discoverissa sekä Gmailissa. Lue alta mitä ominaisuuksia kampanjaan kuuluu ja miksi sitä kannattaa ajaa etenkin nyt joulusesongissa.

Tavoita uusia kohderyhmiä ja lisää kysyntää

Demand Gen -kampanjan tehtävä on nimensä veroisesti luoda kysyntää ja tuoda tuotettasi tai palveluasi sellaisille ihmisille, jotka eivät vielä tunne brändiäsi. Tämän se tekee hyödyntämällä tekoälyä sekä Performance Maxissa jo käytettyjä Audience Signaleja. Myös odotetun paluun Google Adsin yleisöportfolioon tekee Lookalike-yleisöt (ent. Similar Audiences), joita kannattaa hyödyntää Demand Gen kampanjoissa. Olemme huomanneet ajamissamme Demand Gen -kampanjoissa, että kampanja löytää relevantteja kohdeyleisöjä yllättävän hyvin laajallakin targetoinnilla. Laajaa ja automaattista targetointia ei kannata pelästyä vaan kannattaa lähteä rohkeasti testaamaan. Laaja targetointi automaattisella bidausstrategialla on tänä päivänä yksi menestyksen avaimista.

Lupaavampia lukuja kuin Somessa

Googlen mukaan Demand Gen -kampanjalla voi saada jopa kolminkertaiset klikkausprosentit (CTR) somemainoksiin verrattuna sekä yli 60 % alhaisempia CPA-hintoja (Cost per acquisition). Etenkin klikkausprosenttien osalta olemme huomanneet tämän pitävän paikkansa omissa asiakkuuksissamme, joissa olemme ajaneet Demand Gen -kampanjoita sekä somekampanjoita rinnakkain. Klikkausprosentit ovat omissa caseissamme olleet jopa viisinkertaiset somemainontaan verrattuna.

Paremmat mainokset

Demand Gen -kampanja tarjoaa mainostajille myös paremmat mainosmahdollisuudet kuin edeltäjänsä Discovery-kampanja. Discovery-kampanjan mainosmuotoihin lukeutui kuvamainoset, karusellit sekä tuotefiidimainokset, mutta Demand Gen lisää tähän palettiin myös videomainonnan. Videomainoksissa voi käyttää perinteisiä YouTube-videoita tai lyhyempiä YouTube Shorts -videoita. Kampanja yhdistelee luovasti tuotefiidin, kuvat, videot ja tekstit näyttävän näköisiksi mainoksiksi ja näyttää niitä potentiaalisille asiakkaille mm. hakudataa ja kiinnostuksen kohteita käyttäen.

Yhteenveto

Demand Gen on vielä melko uusi kampanjamuoto, mutta olemme nähneet lupaavia tuloksia etenkin kiinnostuksen herättämisen metriikoissa. Kampanja löytää tehokkaasti potentiaalisia asiakkaita Googlen palveluiden piiristä. Tämän jälkeen kiinnostuneita käyttäjiä voidaan tavoittaa mm. somesta uudelleenmarkkinoinnin avulla tai targetoida yleisöjä erilaisilla viesteillä pitkin ostofunnelia.

Demand Gen tarjoaa liiketoiminnalle uusia mahdollisuuksia kasvattaa kysyntää ja saada parempia tuloksia digitaalisessa markkinoinnissa. Se on tehokas tapa tavoittaa oikeat ihmiset oikeaan aikaan ja rakentaa vahvaa brändiä verkossa. Jos et ole vielä tutustunut kampanjaan, nyt joulusesongissa on hyvä aika ottaa Demand Gen osaksi kampanjapalettia ja ottaa askel kohti menestyksekästä digitaalista markkinointia.

Ota yhteyttä

Jätä yhteydenottopyyntö täyttämällä alla oleva lomake.

Voit myös olla yhteydessä suoraan CEO Riku Luukkoseen:

p. 040 742 7156
riku@kumpulantoimisto.fi

Seuraava
Seuraava

Mikä on Google Search Generative Experience?