Referenssit

Kalevala

Kumpulan ja Kalevalan yhteistyö alkoi syksyllä 2022. Kalevala etsi motivoitunutta, tulokseen tähtäävää ja ketterää kumppania oman markkinointitiiminsä tueksi. Saimme kunnian tulla valituksi Kalevalan upouudeksi digikumppaniksi. Aiemmat referenssimme ja tiimin osaaminen vakuuttivat markkinointitiimin.

Yhteistyömme aikana Suomen johtavan korubrändin verkkokauppamyynti on kasvanut kaksinumeroisin luvuin edelliseen vuoteen verrattuna, vaikka yleinen verkkokaupan kehitys ja taloustilanne on ollut hyvin haastava. Myös myymälöiden myyntiä ollaan onnistuttu samalla kasvattamaan.

Maksetun sosiaalisen median mainonnan osalta Metassa ollaan yhteistyön aikana muun muassa strukturoitu mainostiliä uudelleen ja otettu vahvemmin koko digimarkkinoinnin funneli haltuun. Tämän lisäksi ollaan panostettu vahvasti eri bidistrategioiden, kohderyhmien ja mainosmuotojen systemaattiseen testailuun. Metan ROAS on kasvanut yhteistyön aikana yhteensä 180 %.

Google Adsin tilin haltuunoton jälkeen kaikkia hakumainoksia optimoitiin aktiivisesti, jotta hakijat näkisivät relevantimpaa mainossisältöä. Myös juuri ennen yhteistyön alkua käynnistetyn Performance Max -kampanjan asset groupit optimoitiin ja hajautettiin eri ryhmiin. Aktiivinen bidistrategioiden testaus aloitettiin melko nopeasti yhteistyön alettua myös Googlen puolella ja testausta jatketaan edelleen. Google Adsin myynti on yhteistyön aikana kasvanut merkittävästi. Jatkuvaa optimointityötä jatketaan luonnollisesti myös tulevaisuudessa, ja kehitetään tekemistä jatkuvasti eteenpäin.

Kalevalan ja Kumpulan välille on syntynyt yhteistyön aikana syvä asiakkuussuhde, joka on toiminut erinomaisesti molempiin suuntiin. Olemme toimineet Kalevalan sisäisen markkinointitiimin jatkeena ja molemminpuolinen vuorovaikutus on ollut koko yhteistyön ajan hyvällä tasolla; tekeminen on ollut molemmille osapuolille sujuvaa, mielekästä ja ajoittain jopa letkeää. Kalevalan markkinointipäällikkö Eija Hyvärinen kommentoi yhteistyötä Kumpulan kanssa seuraavasti: "Tuloskasvumme on ylittänyt odotukset. On hienoa tehdä töitä osaavien ja proaktiivisten ihmisten kanssa, joiden kanssa kommunikointi on saumatonta ja jotka ovat kuin osa omaa tiimiämme. Kumpulaa valitessani mietin riskejä siirtyessämme pienen yrityksen asiakkaaksi. Riskinotto kannatti ja valintamme on osoittautunut oikeaksi."

Kiitos Eijalle kauniista sanoista – kyllä meidän Kumpulassa kelpaa mennä ja tehdä, kun saa työskennellä näin mukavien asiakkaiden kanssa!

"Tuloskasvumme on ylittänyt odotukset. On hienoa tehdä töitä osaavien ja proaktiivisten ihmisten kanssa, joiden kanssa kommunikointi on saumatonta ja jotka ovat kuin osa omaa tiimiämme. Kumpulaa valitessani mietin riskejä siirtyessämme pienen yrityksen asiakkaaksi. Riskinotto kannatti ja valintamme on osoittautunut oikeaksi."

KALEVALA KORU OY / EIJA HYVÄRINEN, Markkinointipäällikkö

Juli Living

Juli Living on NREP-yhtiön moderni ja kasvava vuokra-asumisen konsepti, jossa asunnot vuokrataan verkkokaupasta ilman vuokravakuutta. Asuntovalikoima koostuu laadukkaista ja uusista kohteista keskeisillä sijainneilla.

Juli Livingin ja Kumpulan yhteistyö alkoi, kun Juli etsi motivoitunutta ja tulosorientoitunutta kumppania, jonka kanssa yhteistyö olisi ketterää ja mutkatonta. Kaiken tekemisen lähtökohdaksi haluttiin tulosten tekeminen - mittaaminen, optimointi ja kehittäminen.

Tavoitteena oli vauhdittaa kohteiden vuokrausta sekä samalla vahvistaa Julin brändin tunnettuutta valikoitujen kohderyhmien keskuudessa. Yhteistyön aikana Kumpula on suunnitellut, toteuttanut ja kehittänyt Julin some- ja hakukonemainontaa sekä SEO-näkyvyyttä ja tuottanut analytiikan sekä digitaalisten strategian konsultointipalveluita.

Yhteistyön aikana Julin kuukausittaisten vuokrasopimusten määrä on lähes nelinkertaistunut puolen vuoden aikana, ja verkkosivujen kokonaisliikenne nousi jopa 500 prosenttia tammi-elokuun välisenä aikana.

“Meille oli tärkeää löytää kumppani, joka jakaa saman intohimon ja innostuksen asiakaslähtöiseen asiakaskokemukseen. Kumpulan tiimi on tuonut vahvaa osaamista ja näkemystä kasvavan liiketoiminnan taktisiin kampanjoihin ja digimainonnan tavoitteellisen seurannan ja mittaamisen parantamiseen.”

NREP / LOTTA SJÖBERG, Head of Residential Products and Operations, Finland

VTT

VTT on yritysten ja yhteiskunnan visionäärinen tutkimus-, kehitys- ja innovaatiokumppani. VTT:llä on lähes 80 vuoden kokemus huippututkimuksesta ja tieteeseen perustuvista tuloksista. VTT:llä työskentelee yli 2000 ammattilaista, ja se kehittää niin systeemisiä kuin teknologisia ratkaisuja, jotka voivat muuttaa maailmaa. VTT:n lupaus on ajatella kaikessa beyond the obvious

Kumpulan ja VTT:n yli kaksi vuotta kestänyttä yhteistyötä voi kuvailla muutosmatkana: tavoitteena oli luoda pohja sekä yhtenäiset raamit kaikelle maksetun some- ja hakukonemainonnan tekemiselle. Maksetun mainonnan avulla varmistettiin löydettävyys, rakennettiin ajatusjohtajuutta sekä generoitiin suoria, laadukkaita liidejä myynnille useilla eri liiketoiminta-alueilla. Tämä tapahtui rakentamalla konversioseuranta ja utm-tageineen, minkä lisäksi otettiin käyttöön säännöllisen kampanjoiden seuranta- ja optimointirytmi.

Konversio-optimoitujen kampanjoiden rinnalle luotiin myös geneerisempää mainontaa ajatusjohtajuuden rakentamiseksi ja löydettävyyden varmistamiseksi. Eri kanavia testattiin aktiivisesti, ja testien perusteella kanavavalikoima saatiin optimoitua juuri VTT:n tarpeita vastaavaksi.

Systemaattinen työ tuotti tuloksia: yhteistyön aikana kaksi kolmesta kampanjasivuilla vierailleesta käyttäjästä tuli maksetun mainonnan kautta, samaten yli neljäsosa liideiksi konvertoituneista käyttäjistä. Maksetun mainonnan konversioaste oli erinomaiset 6,5 prosenttia. Yhteistyön aikana konversioiden määrä nousi ja hinta laski, kun eri teemojen tunnettuus nousi relevanttien kohderyhmien keskuudessa.

“Kumpulan kanssa rakennettiin pohja VTT:n nykyiselle digimarkkinointistrategialle. Tavoitteena oli myös kypsyttää organisaatio siihen pisteeseen, jossa se nyt on: markkinointiviestinnällämme on nykyään hyvät taidot digimainonnan ostamiseen. Yhteistyö oli joustavaa ja erittäin nopeaa, ja asiat tehtiin pieteetillä. Kumpula tavoitti myös hyvin VTT:n tyylin ja tone of voicen sekä eri kohderyhmien vaatimukset. Rikulla on aina positiivinen asenne ja taito kuunnella asiakkaita sekä poimia heidän antamastaan tiedosta oikeat asiat. ”

VTT / HANNA HOLM, Digital Marketing, CX and Sales Discovery Lead

Crossfit8000 /
Some-markkinointi

Crossfitissa tulosten saavuttaminen vaatii kovaa työtä, hikikarpaloita ja päättäväistä asennetta. Niin myös menestyksekäs digimarkkinointi. Kumpula vastaa CrossFit 8000:n jäsenhankinnan ympärivuotisesta Facebook-mainonnasta ja tarjoaa osaamistaan myös muilla osa-alueilla kuten UNBROKEN2015-kilpailujen sisältömarkkinoinnin ja some-markkinoinnin suunnittelussa ja tuotannossa.

Facebook-mainonnan avulla olemme saaneet lisäilmoittautumisia tarjoamillemme kursseille hyvin kustannustehokkaasti ja maltillisella budjetilla. Mainonnan tuoman suoran tuloksen ja ROI:n lisäksi mainonta on kasvattanut ns. oheistuotteena meidän Facebook-yhteisöä ja tykkääjämäärää. Facebook-mainonta on vakiinnuttanut paikkansa meidän kanavavalikoimassamme.
Riku on tarjonnut myös kivasti näkemystä miten kehittää meidän some-markkinoinnin kokonaisuutta tärkeänä osana meidän huipputiimiä.”

CROSSFIT 8000 / JUKKA-PEKKA PELTONEN, toimitusjohtaja

INDO

INDO on aivan uudenlainen innovaatio potkulautailijoille: trampoliinilla ja sisätiloissa käytettävä temppu-scootti.

Kumpulan ja INDOn yhteistyö alkoi tarpeesta rakentaa perusta INDOn digitaaliselle näkyvyydelle. INDOn tuotteet ovat ostettavissa sekä yrityksen omassa verkkokaupassa että jälleenmyyjillä. Yhteistyön lähtötilanteessa suuri osa INDOn orgaanisesta näkyvyydestä ohjautui jälleenmyyjäverkoston verkkokauppoihin sekä kivijalkaan, mutta tavoitteena oli ohjata osa liikenteestä myös INDOn omaan verkkokauppaan.

Päätettiin käynnistää systemaattinen some- ja hakukonemainonta, ja lisäksi panostettiin myös orgaaniseen hakukokenäkyvyyteen. Suunnitelmallinen ja taktinen tekeminen toimi: INDOn oman verkkokaupan myynti kasvoi muutamassa kuukaudessa yli nelinkertaiseksi erittäin pienellä investoinnilla.

Taktisen mainonnan avulla saavutettiin myös massiivinen orgaaninen some-näkyvyys, ja INDO on onnistunut luomaan poikkeuksellisen vahvan some-presenssin erityisesti Instagramissa. Parhailla Reels-videoilla on yli miljoona näyttökertaa, ja erittäin aktiivinen ja innostunut yleisö on kasvanut lyhyessä ajassa jo yli 43 tuhannen seuraajan kokoiseksi.

“Kumpulan toiminta on hyvää ja suoraviivaista. Asiat toteutettiin nopeasti olennaiseen keskittyen, ilman ylimääräisiä kiemuroita. Rikulla oli hyviä näkemyksiä ja ajatuksia siitä, kuinka markkinointia voisi toteuttaa. Hänen laaja-alainen ymmärryksensä ja kokemuksensa tuli ilmi muutenkin kuin vain mainosteknisistä asioista puhuttaessa.”

INDO / VESA POUTIAINEN, Chief of Design & Engineering

Costo / Quality, Ecology & Style

Konversiotoimisto Kumpulan Riku toimii Coston ulkoistettuna eCommerce managerina tuoden tiimin osaamiseen oman näkemyksensä digimarkkinoinnin ja verkkokaupan kehittämisen osalta. Työkalupalettiin on lukeutunut Facebook- ja Instagram-mainontaa, hakusanamainontaa (SEM / Google AdWords), email-markkinointia, affiliate-markkinointia ja digikonseptien suunnittelua.

Yhteistyömme alkoi Facebook-kampanjalla keväällä 2015. Kampanja toi meille 360% ROI:n. Olimme siihen todella tyytyväisiä ja olemme jatkaneet yhteistyötä Konversiotoimisto Kumpulan kanssa siitä asti.

COSTO/ ANDERS BENGS, partneri

Viherpeukalot / Verkkokaupan strateginen kumppanuus

Pitkäjänteinen ja strateginen yhteistyö Viherpeukaloiden kanssa on tuottanut vuodesta toiseen hyvää tulosta. Mainonnan painopiste on 10 yhteistyövuoden aikana siitynyt yhä enemmän maksullisiin digikanaviin, ja Riku pyydettiin mukaan Viherpeukaloiden ydintiimiin ja osakkaaksi.

”Kevään 2015 Facebook-mainonnan remarketing-kampanja toi meille huikean 1970% ROI-prosentin. Olemme tehneet tiivistä yhteistyötä siitä saakka. Kumpulan Riku on myös tuttu jo aiemmilta vuosilta hänen mainostoimistoajoiltaan ja Kumpula on yksi strategisista kumppaneistamme.”

Viherpeukalot / JARI HEINONEN, Chief Marketing Officer

Potturi

Potturi on virtolaisen Pari Vesaa & Masa Oy:n valmistama Suomen paras perunapesuri. Marttojenkin suosittelemasta Potturista on muutamassa vuodessa tullut kesän hittituote, ja se kuuluu jo varsin monen kesämökin vakiovarustukseen. Kumpula vastasi Potturin vuoden 2021 sesongin digitaalisen mainonnan strategiasta ja toteutuksesta sekä B2C- että B2B-kentällä.

Yhteistyössä Kumpulan kanssa Potturin some- ja hakumainontaan saatiin tuotua systemaattisuutta sekä parempia tuloksia: kesäkaudella 2021 Potturin konversiot ja liikevaihto digitaalisissa kanavissa nousivat yli 500% edelliseen kesään verrattuna. Myös verkkokaupan konversioaste nousi 12% samalla aikavälillä. Online-myynti kasvoikin 25 prosenttiin Potturin kokonaismyynnistä.

“Kumpula auttoi meitä kaikissa ostopolun vaiheissa ja toi lisäarvoa bisnekseen, vaikka pääfokus olikin some-mainonnassa. KPI:t kehittyivät erittäin positiivisesti kampanjan aikana ja onnistuimme tekemään oikeita toimenpiteitä ostopolun tehostamiseksi. Tavoitteenamme oli löytää joustava toimisto, joka toteuttaa asiat nopeasti ja tehokkaasti, pienelle yritykselle sopivalla hinnalla. Kumpula täytti tavoitteen täydellisesti.”

PARI VESAA JA MASA OY / SIMO HÄMÄLÄINEN, Sales and Marketing

Pure Waste Textiles / 100% recycled fashion

Pure Wasten idea on yksinkertainen: valmistaa huippumuotia vaateteollisuuden leikkuujätteista. Vahvaa tarinaa on hyvä viedä eteenpäin myös digitaalisissa kanavissa ja sosiaalisessa mediassa, mm. Facebook-mainonnan avulla, johon Kumpula on tarjonnut osaamistaan.

Pure Waste

Referenssejämme

marimekko.jpg
bosch.jpg
axla.jpg
hyo.jpg
reaktor.jpg
viherpeukalot.jpg