Kalevalan ja Kumpulan yhteistyö alkoi syksyllä 2022, kun Kalevala etsi motivoitunutta ja ketterää digikumppania markkinointitiiminsä tueksi. Yhteistyö on tuottanut erinomaisia tuloksia; Suomen johtavan korubrändin verkkokauppamyynti on kasvanut kaksinumeroisin luvuin ja Metan mainonnan ROAS on parantunut jopa 180 %.
Alkuasetelma ja kumppanuuden valinta
Kumpulan ja Kalevalan yhteistyö alkoi syksyllä 2022. Kalevala etsi motivoitunutta, tulokseen tähtäävää ja ketterää kumppania oman markkinointitiiminsä tueksi. Saimme kunnian tulla valituksi Kalevalan upouudeksi digikumppaniksi. Aiemmat referenssimme ja tiimin osaaminen vakuuttivat markkinointitiimin.
Tulokset haastavasta markkinatilanteesta huolimatta
Yhteistyömme aikana Suomen johtavan korubrändin verkkokauppamyynti on kasvanut kaksinumeroisin luvuin edelliseen vuoteen verrattuna, vaikka yleinen verkkokaupan kehitys ja taloustilanne on ollut hyvin haastava. Myös myymälöiden myyntiä ollaan onnistuttu samalla kasvattamaan.
Metan mainonnan tehostaminen
Maksetun sosiaalisen median mainonnan osalta Metassa ollaan yhteistyön aikana muun muassa strukturoitu mainostiliä uudelleen ja otettu vahvemmin koko digimarkkinoinnin funneli haltuun. Tämän lisäksi ollaan panostettu vahvasti eri bidistrategioiden, kohderyhmien ja mainosmuotojen systemaattiseen testailuun. Metan ROAS on kasvanut yhteistyön aikana yhteensä 180 %.
Google Ads -tilin optimointi ja myynnin kasvu
Google Adsin tilin haltuunoton jälkeen kaikkia hakumainoksia optimoitiin aktiivisesti, jotta hakijat näkisivät relevantimpaa mainossisältöä. Myös juuri ennen yhteistyön alkua käynnistetyn Performance Max -kampanjan asset groupit optimoitiin ja hajautettiin eri ryhmiin. Aktiivinen bidistrategioiden testaus aloitettiin melko nopeasti yhteistyön alettua myös Googlen puolella ja testausta jatketaan edelleen. Google Adsin myynti on yhteistyön aikana kasvanut merkittävästi. Jatkuvaa optimointityötä jatketaan luonnollisesti myös tulevaisuudessa, ja kehitetään tekemistä jatkuvasti eteenpäin.
Syvä asiakkuussuhde menestyksen perustana
Kalevalan ja Kumpulan välille on syntynyt yhteistyön aikana syvä asiakkuussuhde, joka on toiminut erinomaisesti molempiin suuntiin. Olemme toimineet Kalevalan sisäisen markkinointitiimin jatkeena ja molemminpuolinen vuorovaikutus on ollut koko yhteistyön ajan hyvällä tasolla; tekeminen on ollut molemmille osapuolille sujuvaa, mielekästä ja ajoittain jopa letkeää. Kalevalan markkinointipäällikkö Eija Hyvärinen kommentoi yhteistyötä Kumpulan kanssa seuraavasti: ”Tuloskasvumme on ylittänyt odotukset. On hienoa tehdä töitä osaavien ja proaktiivisten ihmisten kanssa, joiden kanssa kommunikointi on saumatonta ja jotka ovat kuin osa omaa tiimiämme. Kumpulaa valitessani mietin riskejä siirtyessämme pienen yrityksen asiakkaaksi. Riskinotto kannatti ja valintamme on osoittautunut oikeaksi.”
Kiitos Eijalle kauniista sanoista – kyllä meidän Kumpulassa kelpaa mennä ja tehdä, kun saa työskennellä näin mukavien asiakkaiden kanssa!


Add a Comment